رباتهای گوگل نیز براساس کلمات کلیدی استفاده شده در وب سایتها آنها را رتبهبندی میکنند.گوگل نیز مرتبطترین وب سایتها را متناسب با کلمات کلیدی که شما در کادر جستجو آن وارد کردید
به شما نمایش میدهد. با وجود اینکه همه وب سایتها از کلمات کلیدی در محتوای خود استفاده میکنند چرا برخی از آنها رتبه بالایی در موتورهای جستجو دارند
اما برخی دیگر رتبههای پایینی در موتورهای جستجو دارند؟
چگالی کلمات کلیدی یا Keyword Densityچیست؟
فرض کنید که قرار است یک محتوا در زمینه طراحی سایت تولید کنید و آن را در وب سایت خود قرار دهید. کلمات کلیدی که شما باید در محتوای خود استفاده کنید
شامل یک کلمه کلیدی اصلی یا کلمه کلیدی هدف است که درواقع همان موضوع محتوای شماست و سایر کلمات کلیدی، کلمات کلیدی مرتبط به کلمه کلیدی اصلی هستند.
کلمه کلیدی اصلی در محتوایی که مثال زدیم، طراحی سایت است و کلمات کلیدی مرتبط با این کلمه کلیدی: هزینه طراحی سایت، شرکت طراحی سایت و ... هستند.
اما منظور از چگالی کلمات کلیدی که به آن تراکم کلمات کلیدی نیز گفته میشود چیست؟ درواقع به تعداد دفعات استفاده از کلمات کلیدی در محتوا چگالی یا تراکم کلمات کلیدی گفته میشود.
برای مثال اگر محتوایی 100 کلمهای در مورد طراحی سایت تولید کنید و در آن 2 بار از کلمه کلیدی اصلی یا کلمه کلیدی هدف استفاده کنید
و 4 بار هم از سایر کلمات کلیدی مرتبط با کلمه کلیدی اصلی استفاده کنید به این معنا است که چگالی کلمات کلیدی یا تراکم کلمات کلیدی مقاله شما 6 درصد است.
چرا چگالی کلمات کلیدی برای افزایش رتبه سئو سایت مهم است؟
همانطور که اشاره کردیم رباتهای گوگل براساس کلمات کلیدی که شما در محتوای وب سایت خود استفاده میکنید وب سایت شما را رتبهبندی میکنند بنابراین تراکم کلمات کلیدی برای افزایش رتبه سئو سایت
از اهمیت ویژهای برخوردار است. البته این مسئله بدین معنا نیست که شما محتوای وب سایت خود را با کلمات کلیدی زیادی خفه کنید. چندین سال قبل استراتژی به نام Keyword Stuffing به معنای تکرار
کلمه کلیدی اصلی یا کلمه کلیدی هدف وجود داشت که شما باید هر دو خط یکبار از کلمه کلیدی اصلی استفاده میکردید تا در این صورت رتبه وب سایت شما در موتورهای جستجو افزایش پیدا کند
از اینرو وب سایتهای زیادی که محتوای آنها از کیفیت بالایی برخوردار نبودند در لینکهای بالا در گوگل مشاهده میشدند تا اینکه گوگل تصمیم گرفت
رباتی به نام Semantic Search را طراحی کند کار این ربات بررسی محتوای وب سایت از نظر کیفیت است
از اینرو نهتنها کلمات کلیدی که در محتوای وب سایت خود استفاده میکنید توسط رباتهای گوگل مورد بررسی قرار میگیرند بلکه محتوای وب سایت شما از نظر ارزش و کیفیت
نیز توسط رباتهای گوگل مورد ارزیابی قرار میگیرند. درنتیجه نهتنها استفاده از استراتژی اشتباه Keyword Stuffing یا تکرار بیش از اندازه کلمه کلیدی هدف کاربردی ندارد
بلکه موجب میشود که گوگل وب سایت شما را به عنوان یک اسپمر بشناسد. اما چگالی یا تراکم کلیدی محتوای وب سایت ما تا چه حد باید باشد که هم موجب
افزایش رتبه سایت ما در موتورهای جستجو شود و هم اینکه به عنوان اسپمر شناخته نشویم؟ در ادامه به این پرسش پاسخ خواهیم داد
تراکم کلمات کلیدی در تولید محتوا باید چه قدر باشد؟
بهترین میزان برای رعایت تراکم کلمات کلیدی در یک محتوا چیزی بین 0.5 تا 2.5 درصد است. توجه داشته باشید که تراکم کلمات کلیدی شما در محتوا نباید کمتر از 0.5 درصد باشد
چراکه بدین معناست که تراکم کلمات کلیدی شما در محتوای موردنظر بسیار کم است به گونهای که مورد توجه رباتهای گوگل قرار نخواهد گرفت و مطمعنا در این صورت رتبه سئو سایت شما نیز افزایش پیدا نخواهد کرد
همینطور اگر چگالی کلمات کلیدی شما بیشتر از 2.5 درصد باشد به این معناست که تراکم کلمات کلیدی شما در محتوا زیاد است و ممکن است در این صورت از سوی گوگل به عنوان اسپمر شناخته شوید
درصورتی که تراکم کلمات کلیدی شما کمتر از 0.5 درصد بود، محتوای خود را از نظر تعداد دفعات تکرار کلمه کلیدی هدف و کلمات کلیدی مترادف مورد بررسی قرار دهید
و از هر کدام به صورتی که حالت تعادل برقرار شود استفاده کنید نه خیلی زیاد و نه خیلی کم از کلمه کلیدی هدف و کلمات کلیدی مرتبط در کنار هم استفاده کنید
طراح سایت و سئو در زاهدان
طراحی سایت زاهدان
طراحی وب زاهدان
گروه فنی مهندسی وب تایلان
با مدیریت مهندس مهدی سندگل اکبری
با بیش از 5 سال تجربه و فعالیت در زمینه طراحی وبسایت (فروشگاهی,شرکتی,شخصی,...)و
دارای تیم متخصص فنی back-end,front-end
طراحی و تحلیل سیستم های زبان های برنامه نویسی php,پایگاه داده,c,c++,python,معماری کلاینت,دات نت
,javascript,css,html,sqlserver,jgure,Angular
تیم متخصص ساخت اپلیکیشین های موبایل (اندروید و ios)سئو و بهینه سازی سایت با بهره گیری از برترینو حرفه ای ترین متخصصان سئو
و با ارائه راهکار های نو آماده هر گونه همکاری در زمینه های مذکور می باشد .
تا شما را در داشتن یک کسب و کار اینترنتی پر رونق و سود آور یاری نماید هدف ما در وب تایلان ایجاد تحول در کسب و کار شماست
در واقع با داشتن وبسایت مشتریان شما متوجه می شوند که شما در کار خود چقدر جدی هستید
و از این طریق می توانید برتری خود را نسبت به رقبای تجاری به مشتریان نمایش دهید
ما درگروه وب تایلان
همه ی تلاش خود را می کنیم تا با ارائه مشاوره صادقانه و حرفه ای تمام جزئیات کلیدی کسب و کار شما را در داشتن یک کسب و کار اینترنتی موفق
برای ورود به بازار بزرگ تجارت الکترونیک یاری کنیم
توسعه دهنده صفحات وب
طراحی وب سایت های تخصصی با بروز ترین دانش در حوزه دیجیتال
ارائه مشاوره و راهکار های نوین در زمینه کسب وکار های آنلاین با توجه به شاخص های عملکرد کسب وکار
فروشگاهی /پزشکی/شرکتی/شخصی