شما عوامل تاثیرگذار بر هزینه سئو را باید با تمام جزئیات آن بشناسید تا بتوانید تصمیم درستی برای انتخاب پکیج مناسب بگیرید. داشتن وبسایت با رتبه بالا در گوگل میتواند منجر به افزایش تبدیل شود، زیرا کاربران بیشتر به وبسایتهایی که در نتایج بالاتر در جستجو قرار دارند، اعتماد میکنند. هزینه سئو بستگی به متغیرهای زیادی دارد و تصمیمگیری در مورد تعیین قیمت به نیازها، اهداف و منابع موجود وابسته است. در زیر، عوامل مختلفی را بررسی میکنیم که ممکن است بر هزینههای سئو تاثیر بگذارد:
سطح پروژه: هزینهها بسته به این که شما فقط به بهینهسازی یک صفحه خاص یا به سئو فنی یا به کمپین لینکسازی نیاز دارید، متفاوت است. ممکن است شما روی یک کلیدواژه خاص که خیلی سخت نیست، سرمایهگذاری کنید. خُب در این شرایط نیاز به پرداخت مالی پایینتری خواهید داشت.
وضعیت فعلی وبسایت: سئوی وبسایت جدید یا سایت قدیمی که تاکنون هیچ بهینهسازی سئویی نداشته، کاملا نسبت به یک وبسایت که قبلا بهینهسازی شده، متفاوت است.
بازار هدف: هزینههای سئو برای بازارهای رقابتی بالاتر ممکن است بیشتر باشد. برخی از کلیدواژهها به این دلیل که سرچ بیشتری دارند، گرانتر از بقیه هستند.
نرخ ساعتی یا قرارداد ماهانه: گاهی برای انجام سئو، قراردادها براساس تعداد ساعات بسته میشود. اما غالبا قراردادها بهصورت ماهانه بسته میشوند. زیرا در این شرایط، شما صفر تا صد پروژه را به دست فرد یا شرکت میسپارید و مطمئن هستید که تمام کارها طبق برنامه انجام میشوند.
استراتژی و تکنیکها: یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار روی قیمت سئو، نحوه استفاده از استراتژی و تکنیکهاست. در سئو تکنیکهای مختلفی مثل کلاه سفید، سیاه و خاکستری وجود دارد. تعرفه هر کدام از این موارد متفاوت است.
نیاز به محتوا: ساخت محتوای باکیفیت از جمله مقالات، ویدیوها، اینفوگرافیکها و موارد دیگر بر حسب سطح کیفی آنها، ممکن استهزینههای اضافی داشته باشد.
مدتزمان: اگر دنبال نتایج سریعتر سئو هستید، ممکن است نیاز به استفاده از منابع بیشتری برای سئو داشته باشید که در این شرایط، هزینهها افزایش پیدا میکند.
ابزارها و تکنولوژی: استفاده از ابزارهای پریمیوم مختلف برای تجزیه و تحلیل، پیگیری رتبه، بررسی بازدیدکنندگان و تحلیل رقبا، تعرفههای متفاوتتری دارد.
پیچیدگی پروژه: وبسایتهای بزرگتر با تعداد زیادی صفحات یا وبسایتهای چندزبانه ممکن است نیاز به تلاشهای سئو بیشتری داشته باشند.
با توجه به این عوامل، هزینههای سئو میتواند بسیار متغیر باشد و برای اطلاع از قیمت دقیق، بهتر است با پیام آوا پردازش تماس بگیرید.
سئو فنی
سئو فنی یک بخش اساسی از فرآیند کلی سئو است و میتواند تاثیر زیادی بر عملکرد کلی وبسایت در نتایج جستجوی موتورها داشته باشد. پس قطعا سئو فنی از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر هزینه سئو است. در زیر به تاثیرات کلیدی سئو فنی بر سئو پرداخته شده است:
- قابلیت اسکن و ایندکسسازی: اگر موتورهای جستجو نتوانند وبسایت شما را بهخوبی اسکن و ایندکس کنند، محتوا و سایر عوامل سئو نیز نمیتوانند کارایی خود را نشان دهند. سئو فنی اطمینان میدهد که موتورهای جستجو بدون مشکل به وبسایت دسترسی داشته باشند.
- سرعت بارگذاری صفحه: سرعت بارگذاری تأثیر مستقیمی بر تجربه کاربر و نیز رتبهبندی در موتورهای جستجو دارد.
- واکنشگرایی: با توجه به افزایش استفاده از دستگاههای موبایل، بهینهسازی وبسایت برای موبایل ضروری بوده و میتواند تاثیر مستقیمی بر رتبهبندی داشته باشد.
- ساختار دادههای نظمیافته (Schema Markup): این ساختار به موتورهای جستجو کمک میکند تا محتوای وبسایت را بهتر فهمیده و در نتیجه میتواند به افزایش رتبهبندی و نمایش بهتر در نتایج جستجو کمک کند.
- تنظیمات HTTPS و SSL: امنیت وبسایت تأثیر قابل توجهی بر اعتماد کاربر و همچنین رتبهبندی در موتورهای جستجو دارد.
- مسائل مرتبط باCanonical URLs : مسیردهی صحیح به موتورهای جستجو برای جلوگیری از محتوای تکراری میتواند به جلوگیری از مشکلات مربوط به ایندکسسازی کمک کند.
- ریدایرکت 301 و مدیریت لینکهای شکسته: اطمینان حاصل کردن از اینکه تغییرات URL یا لینکهای قدیمی بهدرستی به نسخههای جدید هدایت میشوند.
- بهینهسازی فایل txt: مدیریت دسترسیهای موتور جستجو به بخشهای مختلف وبسایت.
- نقشه وبسایت (Sitemap): کمک به موتورهای جستجو برای فهم بهتر ساختار وبسایت و یافتن محتوای جدید.
واضح است که سئو فنی پایه و اساس بهینهسازی موتور جستجو است. بدون آن، تمام تلاشهای انجام شده در زمینههای دیگر سئو ممکن است نتیجهبخش نباشد.
تاثیر محتوا روی سئو
محتوا یکی از اصولیترین عوامل در فرآیند بهینهسازی موتور جستجو (سئو وب سایت) است و تاثیر عمدهای بر رتبه و قابلیت دیدهشدن یک وبسایت دارد. شما وبسایت حرفهای را طراحی میکنید تا با محتوا بتوانید با کاربران صحبت کرده و آنها را ترغیب به استفاده از محصول یا خدمات خود کنید. بارها شنیدهایم که محتوا پادشاه است! و واقعا نیر همین طور است. محتوایِ باکیفیت با محتوایِ ارزان، زمین تا آسمان فرق دارد. شما باید برای کسب و کار خود لحن برند خاصی ایجاد کنید که با آن در ذهن کاربرانتان ثبت شوید. در واقع، محتواهای شما باید اصیل و دارای امضا باشد. این روزها شغل نویسندگی مُد شده و برخی از افراد فکر میکنند که با کپی مطالب از chat GPT و با کنار هم قرار دادنِ آنها میتواند سئوی خوبی برای وبسایتشان ایجاد کنند. این افراد با تعرفههای خیلی ارزان شروع به نوشتنِ مطالب میکنند و شما نتیجهای محسوس از این مطالب نخواهید داشت. بنابراین سطح کیفی متنها از عوامل تاثیرگذار بر قیمت سئو است. به آیتمهای زیر در تولید محتوا دقت کنید:
- کلمات کلیدی: محتوای خوب به شما این امکان را میدهد که کلمات کلیدی مرتبط و مهم را بهطور طبیعی و منطقی در نوشتهها جایدهید. هنر این نیست که کلیدواژه اصلی را بیست بار در یک کتن قرار دهید. بلکه هنر نویسنده این است که از کلیدواژهها در جایگاه مناسبی استفاده کند. اگر کاربر حس کند که این متن فقط برای رباتها نوشته شده، صد در صد شما را ترک خواهد کرد.
- نرخ ماندگاری: محتوای جذاب و ارزشمند میتواند باعث شود کاربران بیشتری زمان بر روی وبسایت شما بگذرانند، که میتواند یک سیگنال مثبت برای موتورهای جستجو باشد.
- نرخ بازگشت: محتوای با کیفیت میتواند بازدیدکنندگان را تشویق کند تا بارها و بارها به سایت شما بازگردند، که این نیز میتواند یک نشانهی مثبت برای موتورهای جستجو باشد.
- بکلینکها: محتوای با کیفیت و منحصر به فرد میتواند باعث جلب توجه سایر وبسایتها و ایجاد پیوندهای بیرونی به وبسایت شما شود، که بکلینکها عامل مهمی در رتبهبندی موتور جستجو هستند.
- سئو on-page: محتوا به شما امکان استفاده از تگهای عنوان، متا دیسکریپشنها و تگهای هدر را میدهد که همه موارد مذکور برای سئو از اهمیت ویژهای برخوردار است.
- تعامل: محتوای خواندنی، منظم و خلاقانه میتواند به بهبود تجربه کاربری کمک کند و باعث شود کاربران، بیشتر با وبسایت شما تعامل کنند.
- اشتراکگذاری در شبکههای اجتماعی: محتوای جذاب و مفید احتمال دارد توسط کاربران در شبکههای اجتماعی به اشتراک گذاشته شود که میتواند به افزایش بازدید و آگاهی برند کمک کند.
- اعتبار و اطمینان: محتوای باارزش میتواند به وبسایت شما اعتبار و اطمینان بیشتری بیافزاید و کاربران را تشویق کند تا با شما تعامل داشته باشند.
در کل، محتوا یکی از ستونهای اصلی سئو است و بدون آن، بهینهسازی موتور جستجو بهطور کامل امکانپذیر نخواهد بود.
طراح سایت و سئو در زاهدان
طراحی سایت زاهدان
طراحی وب زاهدان
گروه فنی مهندسی وب تایلان
با مدیریت مهندس مهدی سندگل اکبری
با بیش از 5 سال تجربه و فعالیت در زمینه طراحی وبسایت (فروشگاهی,شرکتی,شخصی,...)و
دارای تیم متخصص فنی back-end,front-end
طراحی و تحلیل سیستم های زبان های برنامه نویسی php,پایگاه داده,c,c++,python,معماری کلاینت,دات نت,javascript,css,html,sqlserver,jgure,Angular
تیم متخصص ساخت اپلیکیشین های موبایل (اندروید و ios)سئو و بهینه سازی سایت با بهره گیری از برترینو حرفه ای ترین متخصصان سئو
و با ارائه راهکار های نو آماده هر گونه همکاری در زمینه های مذکور می باشد .
تا شما را در داشتن یک کسب و کار اینترنتی پر رونق و سود آور یاری نماید هدف ما در وب تایلان ایجاد تحول در کسب و کار شماست
در واقع با داشتن وبسایت مشتریان شما متوجه می شوند که شما در کار خود چقدر جدی هستید
و از این طریق می توانید برتری خود را نسبت به رقبای تجاری به مشتریان نمایش دهید
ما درگروه وب تایلان
همه ی تلاش خود را می کنیم تا با ارائه مشاوره صادقانه و حرفه ای تمام جزئیات کلیدی کسب و کار شما را در داشتن یک کسب و کار اینترنتی موفق برای ورود به بازار بزرگ تجارت الکترونیک یاری کنیم
توسعه دهنده صفحات وب
طراحی وب سایت های تخصصی با بروز ترین دانش در حوزه دیجیتال
ارائه مشاوره و راهکار های نوین در زمینه کسب وکار های آنلاین با توجه به شاخص های عملکرد کسب وکار
فروشگاهی /پزشکی/شرکتی/شخصی