این الگوریتم، مجموعهای از دستورالعملهای گوگل است که برای ارزیابی کیفیت محتوا در وبسایتها استفاده میشود. گوگل برای اولین بار،
دستورالعمل E-A-T (منهای E دوم) را در سال 2018، بهعنوان بخشی از تلاش برای بهبود کیفیت کلی صفحات وب و اطمینان از استانداردهای خاص معرفی کرده است.
گوگل در طول زمان، تغییرات زیادی در این الگوریتم ایجاد کرده است که به بخشی از آنها در زیر اشاره میکنیم:
- نویسندگان باید در مورد موضوع مورد نظر خود، تخصصِ کاملی داشته باشند.
- نویسندگان در وبسایتها باید شواهدی ارائه کنند که ادعاهای مطرحشده توسط خود را تائید کنند.
- اطلاعات باید بهروز و دقیق باشند.
- منابع باید مورد تائید باشند.
- اطلاعات در مورد افراد باید دارای شفافیت باشد و در صورت لزوم اطلاعات تماس را ارائه دهند.
اما یکی از جدیدترین تغییراتی که در این الگوریتم، اعمال شده، در دسامبر 2022 بوده است. این تغییر، اضافهشدن یک حرفِ E به ابتدای E-A-T بود.
بهطور کلی، این تغییر به این معنی است که گوگل تاکید بیشتری روی تجربه دست اول در ایجاد محتوا دارد. برای اکثر موضوعات محتواها، شخصی که آن را ایجاد میکند،
باید نوعی تجربه مرتبط با موضوع داشته باشد تا بتواند بهطور دقیق درباره آن صحبت کند. مثلا خودِ گوگل مثالی که برای این مساله ذکر کرده،
نوشتنِ نقد برای رستورانی است که نویسنده هرگز در آن رستوران، غذا نخورده است! امتیاز این متن از نظر E-E-A-T پایین است.
خُب شاید با خودتان فکر کنید که این مساله چگونه بر تولید محتوای هوش مصنوعی تاثیرگذار است؟ اصلا این مسائل چه ربطی به محتوای هوش مصنوعی دارد؟
در پاسخ باید اشاره کنیم که خیلی تاثیرگذار است.
با معرفی ChatGPT در اواخر سال 2022، در مورد تولید محتوا از طریق هوش مصنوعی، انفجار بزرگی صورت گرفت. ناگهان، صنعت بازاریابی محتوا با قابلیتهای باورنکردنیِ هوش مصنوعی مواجه شد.
برخی معتقد بودند که حتی این ابزار میتواند جایگزینی برای نویسندگان متون عمومی باشد! این مساله بسیار غافلگیرکننده بود
و در ابتدا موجسواران زیادی سوار بر موج تولید محتوا توسط ChatGPT شدند. طبیعتا با این اتفاق، سوالات مختلفی برای افراد ایجاد شد.
یکی از سوالات متداول در این باره، این بود که آیا گوگل، آنها را جریمه خواهد کرد؟ چرا کسب و کارها نمیتوانند از این فناوری، در بازاریابی خود استفاده کنند
در حالی که این فناوری، بسیار خوب است و میتواند ساعتها در وقت و هزینههای زیادی، صرفهجویی کند! اما به همین راحتیها هم نیست و چالشهای بسیاری در این زمینه وجود دادر.
دنی سالیوان، رابط گوگل به این سوالات در توئیتر پاسخ داد و پاسخهای خود را براساس دستورالعملهای الگوریتم E-E-A-T در گوگل قرار داد. در ادامه به تحلیل او میپردازیم.
طراح سایت و سئو در زاهدان
طراحی سایت زاهدان
طراحی وب زاهدان
گروه فنی مهندسی وب تایلان
با مدیریت مهندس مهدی سندگل اکبری
با بیش از 5 سال تجربه و فعالیت در زمینه طراحی وبسایت (فروشگاهی,شرکتی,شخصی,...)و
دارای تیم متخصص فنی back-end,front-end
طراحی و تحلیل سیستم های زبان های برنامه نویسی php,پایگاه داده,c,c++,python,معماری کلاینت,دات نت,javascript,css,html,sqlserver,jgure,Angular
تیم متخصص ساخت اپلیکیشین های موبایل (اندروید و ios)سئو و بهینه سازی سایت با بهره گیری از برترینو حرفه ای ترین متخصصان سئو
و با ارائه راهکار های نو آماده هر گونه همکاری در زمینه های مذکور می باشد .
تا شما را در داشتن یک کسب و کار اینترنتی پر رونق و سود آور یاری نماید هدف ما در وب تایلان ایجاد تحول در کسب و کار شماست
در واقع با داشتن وبسایت مشتریان شما متوجه می شوند که شما در کار خود چقدر جدی هستید
و از این طریق می توانید برتری خود را نسبت به رقبای تجاری به مشتریان نمایش دهید
ما درگروه وب تایلان
همه ی تلاش خود را می کنیم تا با ارائه مشاوره صادقانه و حرفه ای تمام جزئیات کلیدی کسب و کار شما را در داشتن یک کسب و کار اینترنتی موفق برای ورود به بازار بزرگ تجارت الکترونیک یاری کنیم
توسعه دهنده صفحات وب
طراحی وب سایت های تخصصی با بروز ترین دانش در حوزه دیجیتال
ارائه مشاوره و راهکار های نوین در زمینه کسب وکار های آنلاین با توجه به شاخص های عملکرد کسب وکار
فروشگاهی /پزشکی/شرکتی/شخصی